שטרן בוועדת שקד: "יש חופשה של 78 יום וזה לא מספיק לכם"?

    גואל ועקנין | צילום: ארכיון 1 Comment on שטרן בוועדת שקד: "יש חופשה של 78 יום וזה לא מספיק לכם"?
    14:10
    13.05.24
    הרב משה בן לולו No Comments on איך הגיעו התפילין של מושיקו לראש הממשלה: ראיון מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת שקד שמונתה לבדוק את הליך גיוס בני הישיבות לצבא התכנסה היום כדי לדון במעמדם של בני הישיבות ובהגדרה מיהו חרדי ואיזה מוסד או ישיבה יוכרו כחרדים לצורך הכנסתם למאגר וכדי שימשו כחלק מהיעדים במידה ותלמידיהם יתגייסו לצבא. כ"כ הועדה דנה גם בתהליך הגשת הבקשה להכרה כמוסד חרדי ובפרק הזמן בו יש להגיש את הבקשה.

    בדיון אמר אלעזר שטרן כי "קראתם למילואימניקים בצוק איתן (כשתלמידי הישיבות היו בחופש) ועכשיו (במשרד הביטחון) אין לכם בושה לתת לאנשים חופשה של 78 ימים ועוד להוסיף על זה?" ח"כ שטרן ציין נסיעות לאדמו"ר (כפי שביקשו החכי"ם החרדיים) זה חלק מהשהות בישיבה זה לא חופש. "אלה שלומדים בישיבות בבין הזמנים אין לי בעיה איתם. אבל זה לא מה שכתוב".

    "מה שיש כאן זה סיפור של הגלות שבא מזה שלישיבות היו נוסעים בכרכרות באירופה. יש פה 78 ימים של חופש. אני חושב שלצערי הרב החברים החרדים שלנו מעט מנותקים מהמציאות הזו שקוראים לאנשים בחופשות שלהם למילואים. יש פה גם ישיבות אחרות מהציונות הדתית ששחררו אותם לחופש בזמן שמילואימניקים הלכו לעשות פעולות בט"ש. הייתי בישיבות חברון ובפוניבז' ובישיבת מיר ולומדים שם בבין הזמנים ולכן לא צריכים את החופש.

    יצויין כי בדיון היום נטלו חלק חברי הכנסת ישראל אייכלר, משה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה ויואב בן צור מש"ס שהחליף את ח"כ לשעבר אריאל אטיאס שפרש מהכנסת ומהחיים הציבוריים



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      78 ימי חופש. זה לא חופש בכלל כי זה כולל בתוכו חגים וחול המועד וחנוכה וערבי שבתות ורק שבועיים מזה זה חופשת חודש אב ושבועיים בחודש ניסן ותשרי רק מאחרי יום כיפור, כל זה נכלל בתוך 78 הימים האלו. ולכן זה באמת מעט. וחוץ מזה אגף הישיבות לאחרונה גם לא נתן 78 ימים מלאות. וגם לא אישרו חופשה לנוסעים לראש השנה באומן או בחו"ל לחגים אפילו שהמוסד עוד לא לקח את ה-78 ימי חופשה. ולכן ח"כ שטרן מנותק מהמציאות ולא הח"כים החרדים.